Tore og jentene

lørdag 2. april 2011

Kjære gode venner og fantastiske familie

Da skal vi her nede på jæren prøve å være litt flinkere til å oppdaterer bloggen vår!

I dag er det lørdag, jentene er ute å leiker sammen, tore er i kjelleren å hjelper leieboeren vår med noe tv greier, JA vi har fått leieboere.En familie på 3 snart 4 fra Polen som har bodd i Norge i 4 år. Kjempe kjekke folk soom vi er ufattelig heldig som har fått. De har en jente som heter Oliva som er midt mellom Marn-Anne og Kjellaug i alder. Det er stas!
Så leiligheten ble endelig ferdig, garasjen er endelig tømt, kjelleren har fått skaper, men tømming stå fremdeles på programmet, postkassestativet er laget og montert, musikkrommet til tore er snart klart, og capingvognen står i garsrommet så nå er det bare til å betale ned på lån :) Men hvilken glede og hvilken fryd! Vi gleder oss stort til å ta oss en tur i drømmen vår! det som er litt trist er at Tore mp ta lappen på tilhenger da bilen vår hadde 2200 som tillatt totalvekt..;( men men i mai da er vi der, ute på tur! Og i sommer skal vi ikke trenges oss inn i noen hus, vi skal sove i vårt eget lille krypinn når vi kommer for å ferierer i det nydelige nord! Så gleden er stor!

Ellers er det vel ikke så mye nytt, vi trives og vokser!

I kveld har vi invitert noen av våre venner til sangkveld i stua, dette gleder vi oss veldig veldig til! Kårstein spiller på pianoet og resten blir opp d´til de inviterte! så dette skal bli kjekt å se om vi kommer til å gjenta! Jeg har stått hele formiddagen med mat og kos til i kveld, nå er det en velfortjent pause før jeg setter nesa mot kirkegården med mor for å stelle graver! Der er så rolig å bedagelig syns jeg:
I alle bøkene jeg arvet etter min kjære farfar og farmor var det en sangbok hvor jeg fannt en nydelig sang som jeg vil dele med dere det er en begravelse sang jeg aldri før har hørt før VISS noen av dere kan den eller har noter eller kanskje vil lage en melodi er jeg veldig tekknemlig

"MITT barn, nå er du bore i herrens hage inn.
Ved livsens elv den klåre, der gled seg hugen din.
 Med Gud du nå kan tale- meir fager enn ei sol, som aldri meir skal dale- ved Guds og lammet stol.

Den lukka eg deg unner: ved gledehaver stå.
Og hjarte mitt det stunder dit opp til deg å gå.
Å du for fryd og fagnad når vi får møtast der!
Å sæle ævelagnad å leva herren nær!

Mitt barn i herrens hender, sov søt- han signer deg!
Han som hugsvaling sender deg elsker inderleg.
du levde gud til glede, I gud du sovna sæl.
No syng du takkekvæde og lever evig vel.

Ha ein fin lørdag alle sammen !
No er det klesbrett, husvask og kyrkjebesøk som står for tur!

Ingen kommentarer: